Week 6 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Mees

03 Oktober 2012 | Japan, Osaka

Hello!

En toen opeens waren er weer 4 weken voorbij. Ik dacht eerlijk gezegd dat er nog maar 2 weken voorbij waren. In ieder geval, hier ben ik weer.

Er is weer veel gebeurd in deze 4 weken! Even kijken of ik het allemaal kan herrineren..

Ik en mijn zogenaamde 'buddy' (persoon die de Exchange student met helpen) zijn goede vrienden geworden volgens mij! 2 weken geleden hebben we samen gevist in de Japanse oceaan, het beviel me enorm! we hebben samen zo ongeveer 150 vissen van 10 cm breed gevangen, alleen mochten die vishaken mij niet echt volgens mij want op 1 zon hengel zat 5 haken en ik kreeg het voor elkaar om 4 van die haken tegelijkertijd in mijn hand te krijgen.. was wel grappig opzich. Ik hoop dat we het nog een keer gaan doen in de toekomst..! Vorig weekend hadden ik, mijn buddy en nog een andere japanner gepland om ergens te gaan tennisen/badmintonnen maar het tripje ging niet door vanwege een typhoon! Wie had dat gedacht.. in ieder geval.. we hebben de datum verzet naar aanstaand weekend :).

Het is op dit moment zeker anders in mijn klas dan dat het in het begin was, in het begin was ik zo'n beetje een beroemdheid met de aandacht die ik kreeg. Maar dat is niet echt meer, want mensen gaan aan je wennen en je word normaal. Ookal heb ik het nog steeds heel leuk hoor. Ik heb nog altijd als ik door de school loop dat iedereen 'Hai' tegen me zegt, wat altijd weer een glimlach op mijn gezicht tovert! Ik heb mijn klasgenoten het kaart spel 'Pesten' geleerd, en volgens mij beviel het ze Enorm!! we hebben met een groepje van 6 misschien zo'n 3 uur lopen pesten. Ik snap wel waarom want ze hebben mij een aantal spelletjes geleerd maar het is er niks bij! 'Pesten' zorgde voor veel emoties! xD ( Het bleef wel aardig natuurlijk ) We doen het nog steeds soms af en toe in de klas :)

Ik en mijn gastgezin zijn nu misschien in totaal 10 keer uit eten geweest, en het was altijd ergens anders! En ik moet zeggen, het was 10 keer enorm lekker!~!! Volgens mij heb ik nu zo'n beetje elk typisch Japans gerecht gegeten.. Ik kan er geen genoeg van krijgen x) Dat is zeker al 1 ding wat ik enorm ga missen als ik terug in Nederland kom. Ik ben trouwens een ietsiepietsie beetje aangekomen. Wat ik totaal niet zag aankomen want eerlijk gezegd dacht ik dat ik eerder zou af vallen in Japan vanwege de hoeveelheid rijst die ik eet.. maarja.. blijkbaar niet, dus sinds eergisteren ren ik elke dag en doe ik wat oefeningen, en ik heb tegen mijn gastmoeder gezegd dat ik geen snacks meer ga eten en meer gezond wil eten. Dus zij zei dat ze me ging helpen door meer gezond eten te maken :D

Het Japanse huiswerk 'Kumon' doet op dit moment pijn aan mijn hersenen elke keer als ik er mee bezig ben, dus ik heb er eventjes een paar dagen niet naar gekeken.. Ik kon het werkelijk waar uitkotsen! haha :3 Ik zal er natuurlijk mee verder gaan morgen, of overmorgen.. :) Het herhaalt echt ENORMMMMM vaak, dat je op een gegeven moment het papier wilt opeten .. Of alleen ik dat heb of iedereen weet ik niet.

Vorig weekend was het BUNKASAI! (School Festival) Ik heb echt enorm genoten! Mijn klas en ik moesten ieder een mini speech geven over kinder-arbeid in andere landen voor een publiek van ongeveer 300 mensen! En op het einde moesten we samen een Japans lied zingen..! Aangezien dit voor mij erg moeilijk was heb ik meerdere avonden daarvoor via Youtube het liedje mezelf aangeleerd. Ik kreeg veel complimenten! Dus het was niet voor niets :) Daarna kon je zelf door de school lopen aangezien er overal iets te doen, te koop of te zien was. Persoonlijk was ik 75% van de tijd bezig met foto's te maken samen met japanse meiden xD. Zelfs mijn lerares zei dat ik net een celebrity was! Ik denk dat het Bunkasai voor mij het allerleukste was tot nu toe, ik hoop dat er nog een Bunkasai komt voordat ik weer terug moet naar Nederland :/ (Ik heb een aantal foto's toegevoegd van voor het grootste gedeelte het school festival, (Dit is maar een klein gedeelte :D)


Dit was het dan weer voor nu.


Tot in de toekomst!


Mees






  • 04 Oktober 2012 - 08:34

    Ineke Peeters & Johan Van Gelder:

    Beste Mees,

    We genieten van je reisverslagen ( en al die mooie Japanse jonge mensen!). Vooral je beschrijvingen van het onderwijs vinden we interessant. Welliocht kan je iets meer over "Kumon" vertellen.Kan je de lessen al een beetje volgen? Zijn er ook vakken die we in Nederland niet kennen?
    Mocht je eens in een tempel komen met cirkelvormige RONDE doorhangen ( zg. maanopeningen (?)), zou je dan naar de betekenis daarvan willen informeren?

    Bijvoorbaat dank.
    We hopen dat je verblijf zo plezierig blijfy verlopen!
    Johan van Gelder

  • 04 Oktober 2012 - 10:22

    Janine:

    Geweldig leuk verhaal weer Mees. Stoere kerel ben je toch! En ook leuke foto's! Dat overhemd staat je trouwens goed! Hartelijke groeten! Janine, Joost en Arí

  • 20 Oktober 2012 - 16:50

    Baukje Van Der Gragt (Wollepop):

    Hoi Mees
    Het is erg leuk om je blog te lezen en zo op de hoogte te blijven van je avontuur.
    Je hebt ons wel laten schrikken met je ziekenhuis opname.
    Hopelijk gaat het weer goed met je. Wat had je eigenlijk?
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier in Japan

    Groet
    Baukje van der Gragt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan

Uitwisseling

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2013

Terug in Nederland

23 December 2012

Speeches, speeches en nog eens TOEKOMSTVOORUITGANG

17 November 2012

Universal Studios Japan!

01 November 2012

Hisashiburi!

03 Oktober 2012

Week 6
Mees

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 11561

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Japan

Landen bezocht: