Hisashiburi! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu Hisashiburi! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu

Hisashiburi!

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees

01 November 2012 | Japan, Osaka

Hisashiburi!

Het is weer een tijdje geleden sinds mijn laatste resiverslag!

En ik geniet nog steeds hoor :)

Ik heb mezelf ingeschreven bij de basketbal club en ben sinds vorige week begonnen! We oefenen elke dinsdag, woensdag
en donderdag! Het is na school om half 4 of 3 uur en gaat door tot 5 uur of half 6. Ik heb nu 2 dagen mee gedaan en het
is niet bepaald 'even kloten' als je begrijpt wat ik bedoel, je moet erg veel verschillende oefeningen doen met
voornamelijk erg veel springen en rennen. Het is enorm zwaar! Maar wel leuk natuurlijk! De communicatie is nog wel stroef
tussen mij en mijn clubgenoten en het is dus soms nogal moeilijk voor hun om aan mij uit te leggen wat ik precies moet
doen. Maar dan probeer ik het altijd zo goed mogelijk te observeren! Ik ren trouwens ook elke avond eventjes om wat
fitter te worden voor basketbal aangezien dat wel echt nodig is! :3 Ik hoop bij de tijd dat ik terug naar Nederland ga in
ieder geval een beetje kan basketballen, ik vind het een erg leuke sport namelijk :)

In de klas wil ik de laatste tijd nog wel eens in slaap vallen, aangezien dit een erg normaal iets is om te doen hier in
Japan tijdens de les besloot ik het ook maar eens te doen, en het beviel me echt enorm! Dus, dat doe ik nu zo'n beetje elke
dag 1 of 2 lessen lang :D Alleen word ik altijd wakker met een rode plek op mijn gezicht en arm omdat ik niks anders heb dan
mijn arm om als kussen te gebruiken.. De laatste tijd helpen mijn klasgenoten mij ook met Kanji (Japanse tekens) aangezien
er 2000+ zijn heb ik veel te doen.. Maar beetje bij beetje zal ik er wel een hoop leren hoop ik dan!

Ik en mijn gastmoeder huren nog steeds veel films, en kijken die dan dus samen. Maar alleen buitenlandse films, omdat
het niet mogelijk is om Japanse films te krijgen met Engelse ondertiteling hier. Er zijn dus wel Engelds films met Japanse ondertiteling. De relatie tussen mij en mijn gastbroer gaat ook steeds veel beter. In het begin had hij elke dag 'Danjiri'
(Een Japans Festival) en daar moest veel voor voorbereid worden dus hij was elke dag tot laat in de avond weg. Dus toen was
het soms nogal lastig om te communiceren aangezien hij er dus niet was! Maar Danjiri is nu voorbij en we kunnen het erg goed
met elkaar vinden. Hij is erg grappig :P

Over ongeveer een week zulllen ik en mijn klas naar USJ (Universtal Studios Japan) gaan wat blijkbaar lijkt op disneyland,
dus ik dan zal mijn fotocamera meenemen en weer proberen om wat leuke foto's te maken! Ik heb vandaag trouwens toevallig
mijn pepernoten en marsepein ontvangen die mijn familie gestuurd heeft! Het maakte me erg blij! :D Ik heb natuurlijk wel
de buit gedeeld met mijn gastgezin :)


Dit was 'em weer.

Tot het volgende verslag!

  • 03 November 2012 - 09:57

    Loek Siegrist:

    Hoi Mees, ik lees elke keer je blog met heel veel plezier. Wat kan jij leuk schrijven! En wat een humor.
    Dat het normaal is in Japan om een dutje te doen tijdens de les! Prachtig!

    Dag Mees, veel plezier daar en tot je volgende blog!

  • 03 November 2012 - 14:21

    Janine:

    Erg komisch dat verhaal over pitten in de klas! Hoe is het mogelijk. Heb steeds meer bewondering voor je dat je dit' Japanse 'project' doet. Petje af hoor!
    Groetjes van ons allen! Janine, Joost en Ar

  • 03 November 2012 - 19:07

    Marieke:

    Hoi Mees!

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Al klinkt het allemaal heel vermoeiend
    hahahaha. Je hebt het lekker druk!
    Nou nog heerlijk genieten hoor daar en ik
    kijk uit naar je volgende verslag met foto's!

    Groetjes,
    Marieke, Bob en Babet

  • 06 November 2012 - 15:02

    Otto En Els Falkeisen:

    Vandaag lekker geluncht met je moeder en karin bij de landmarkt. En over jou gekletst natuurlijk. We genieten van je verhalen en blijven je volgen hoor. groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan

Uitwisseling

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2013

Terug in Nederland

23 December 2012

Speeches, speeches en nog eens TOEKOMSTVOORUITGANG

17 November 2012

Universal Studios Japan!

01 November 2012

Hisashiburi!

03 Oktober 2012

Week 6
Mees

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 11567

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Japan

Landen bezocht: