Terug in Nederland - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees

27 Januari 2013 | Japan, Osaka

Hallo iedereen

Dit is dan mijn laatste verslag:)
Ik ben nu alweer bijna anderhalve week in Nederland en had eigenlijk enorm veel tijd maar ik kon eventjes geen tijd vinden om de conclusie tot mijn
blog te schrijven x) in ieder geval, hier is wat ik me nog kan herrineren x)

Toen het ongeveer 7 uur s'avonds was op 31 Decemeber begon ik me af te vragen waarom ik helemaal geen vuurwerk hoorden. Dus, ik ging naar beneden rennen
en vroeg 'nande shizuka?!?! Wat staat voor 'Waarom stil??' en ze snapten eerst niet wat ik bedoelden.. na wat gebarentaal snapten ze dat ik het over
vuurwerk had en ze vertelde mij dat er in Japan geen vuurwerk word afgestoken op 31 December :3 Dit kwam als een redelijke schok aan want ik weet niet
beter :/ En ik vond het ook redelijk jammer want ik vind het altijd wel gezellig.. Toen het ongeveer 2 uur s'nachts was en ik nog achter mijn laptop zat
kwam mijn gastvader opeens thuis en die nam ons opeens mee naar een tempel, we hebben daar eigenlijk alleen eventjes rond gelopen en iets gegeten en
verder niks bijzonders gedaan. Er ontstonden wel een aantal kleine relletjes bij die tempel dus we gingen extra vroeg weer naar huis :O
Toen de volgende ochtend, ging ik naar beneden en kreeg ik een envelop waar 200 euro aan japanse yen in zat! Wat dus normaal is in Japan om je kinderen
op nieuwjaarsdag geld te geven :O Daarna gingen we 'Osechi' eten wat een doosje is met allemaal verschillende etenswaren erin van blijkbaar 'topkwaliteit'
want dat doosje kostte 500 euro zei mijn gastvader. Het was natuurlijk niet een heel klein doosje ofzo, het was voor het hele gezin. Daarna zijn we met
z'n allen naar een winkelcentrum geweest met alleen maar klerenwinkels van elk merk dat je je maar kan bedenken o.o En dat is dan dus ook Japanse
cultuur om op 1 januari met z'n allen kleren te gaan kopen met het geld dat je gekregen hebt. Het was erg leuk alleen werd ik snel moe want het
winkelcentrum zat door en door vol met mensen en ik hou niet zo vam enorme mensen massa's :3


Mijn laatste schooldag was enorm druk! De eerste 3 uur moest ik elk uur in een andere klas een speech geven in het engels omdat een engelse lerares
vroeg of ik dat wou doen, ik heb dat een aantal keer eerder gedaan en ik vond het altijd wel leuk om te doen:) Vooral als hun dan vragen in het engels
aan mij proberen te stellen, dan komen er altijd spectaculaire woordkeuzes tevoorschijn zoals 'you be from why?' Dusja, dan sta ik meestlal gewoon eventjes
2 sec droog naar ze te kijken zo van O.O Maar dan helpt de lerares daarna natuurlijk altijd wel! Ik had een week daarvoor gevraagd of ik een speech kon
geven door de schoolspeaker en dat mocht, alleen zou het dan dit keer in plaats van voor 300 mensen, voor 800 mensen zijn. Maar dat maakten mij
niet zoveel uit :) Ik dee het uiteraard in het Japans! En het was volgens mij een succes want ik heb veel mensen aan het lachen gemaakt ermee :P
Ik vertelde ook in die speech dat dit dus mijn laatste schooldag zou zijn en als je gedag tegen mij wou zeggen dat je naar de lerarenkamer
moest komen want daar was ik dus. In het begin kwamen er helemaal niet zoveel mensen, maar ik was vergeten dat het lunchtijd was en dat iedereen eerst
eventjes zijn lunch moest opeten:P Dus op een gegeven moment kwamen er wel redelijk wat mensen aan en heb ik nog een aantal foto's gemaakt:) Er kwamen
vooral veel meisjes met blond haar wat nogal een 'apart' type meisje is :P (niet verlegen dus) x) Daarna heb ik een takoyaki party gehad in mijn klas
en kreeg ik een aantal cadeautjes zoals een T-shirt waar iedereen uit me klas iets opgeschreven had :) Persoonlijk had ik zelf ook iets voorbereid,
Ik had voor iedereen in mijn klas een eigen brief gemaakt/versierd en dus voor iedereen een andere tekst in het japans!:) Dit heeft me in totaal 25 uur
geduurt om te maken aangezien de vertaling niet al te makkelijk was voor mij:P, En het verzinnen van de tekst en versieren kosten ook veel tijd
natuurlijk:) Ik ben toen natuurlijk extra lang op school gebleven op die dag, ook omdat ik zelfs nog na school theeceremonie club had :O Daarna heb
ik nog de handen geschud van sommige leraren en leraressen :) Het was een erge drukke maar ook erg leuke dag! Maar natuurlijk aan de andere kant een
beetje droevige dag want het zou mijn laatste schooldag daar zijn :/ Ik had trouwens nog wel gevraagd of ik mischien als ik over een jaar weer
eventjes terug kom een student mag zijn voor een dag x) En dat mocht! Dus dat ben ik nog wel van plan! Toen ik thuis kwam moest ik me koffer uit het
stof halen en hem weer vol proppen :/ Het was een raar gevoel want ik kon me nog goed herrineren hoe ik me koffer uitpakte op precies dezelfde plek :/

De volgende dag stonden we dus op het vliegveld en mijn gastmoeder,broer en 2 vrienden uit mijn klas waren mee. Vlak voor de douane heb ik iedereen nog
een knuffel gegeven en toen was het 'Doei' :/ Mijn gastmoeder en 1 vriend uit mijn klas moesten nog een traantje laten toen ze zagen dat ik echt wegging
:3 Persoonlijk had ik op mijn laatste schooldag terwijl ik weer naar huis fietste nog 1 of 2 traantjes gelaten terwijl ik naar het liedje 'Don't you
worry child' zat te luisteren :D De reis naar huis vond ik persoonlijk erg vervelend want ik moest dus eerst met het vliegtuig naar tokyo en toen
nog 1 nacht verblijven in tokyo met andere exchange students waarvan hun japanse avontuur dus ook afgelopen was, en dus later vertrokken vanuit tokyo naar
london wat dus ook weer een vlucht van 12 uur was ookal vond ik die vlucht redelijk leuk want ik heb 4 films gekeken en veel geslapen :) Net zoals thuis!
In ieder geval, in London moest ik ook weer 3 uur wachten en daarna vertrokken naar schiphol:) Waar mijn familie mij opwachten met spandoek en alles erop
en eraan:P

Ik moet zeggen dat ik erg blij dat ik dit avontuurtje ben aan gegaan want ervoor had ik dus 0 ambities en nu heb ik er redelijk veel! Ik voel me ook
als persoon gewoon veel beter en ik sta nu heel wat sterker in mijn schoenen denk ik want in je eentje naar Japan is toch niet niks:P
Ik kan nog geen enorme gesprekken voeren in het Japans want ik ben natuurlijk maar 5 maanden gegaan en niet 11 maanden zoals de meeste mensen deden, maar
mijn gevoel voor gebarentaal en engels zijn er ook zeker op vooruit gegaan! en dat is ook niet niks!x) Ik kan ook redelijk japans hoor! Ik heb trouwens
ook in Japan geleerd hoe ik de basketbal op mijn vinger kan laten spinnen! Dat heb ik altijd al willen kunnen doen x)
In ieder geval, ik raad iedereen aan om op z'n avontuur te gaan ookal zijn de meeste mensen die dit lezen waarschijnlijk er te oud voor:)

Dit was dan mijn laatste blog!
Ik hoop dat het allemaal interessant is geweest en dat je er msischien iets van opgestoken hebt:)

Mees~

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan

Uitwisseling

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2013

Terug in Nederland

23 December 2012

Speeches, speeches en nog eens TOEKOMSTVOORUITGANG

17 November 2012

Universal Studios Japan!

01 November 2012

Hisashiburi!

03 Oktober 2012

Week 6
Mees

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2478
Totaal aantal bezoekers 11568

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Japan

Landen bezocht: