Universal Studios Japan! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu Universal Studios Japan! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu

Universal Studios Japan!

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees

17 November 2012 | Japan, Osaka

Hallo!

Daar zijn we weer :)

Ik heb weer 2 enorm leuke weken achter de rug en ik zal er weer eventjes wat over vertellen :)


Vorige week zijn ik en mijn klas samen wezen koken voor het vak 'Homemaking' We gingen special met een bus
ergens anders naar toe om dit te kunnen doen omdat in onze eigen school gebouw geen keuken is. We hadden soep gemaakt
en kip met paprika en broccoli, met dan als toetje een chocolade cake. Ik had in mijn eigen groep de taak om alles te
snijden aangezien ik door het 7 maanden te werken in een catering er nogal handig in was geworden! Ik kreeg zelfs applaus
toen ik de paprika aan het snijden was :D

Ik was in mijn vorige verslag vergeten te vertellen dat ik ook in theeceremonie club ben gegaan...! Ik zit dus nu in de
basketbal club en in de theeceremonie club. Aangezien de theeceremonie club aleen op vrijdag's na school van ongeveer
half 4 tot 6 uur is en dat ik op die tijd toch niks anders te doen zou hebben besloot ik om mezelf ook maar in te
schrijven voor die club! Ik heb nu 2 keer meegedaan en ik vind het wel grappig :P Het is niet echt iets voor jongens
en ik ben dus ook de enige jongen die in de club zit maar dat maakt het nou juist zo interresant! In de club zitten
6 andere japanse meisjes waarvan 4 in mijn eigen klas zitten. In ieder geval, de thee ceremonie zelf is nogal gecompliceerd
, het gaat dus bij lange na niet alleen om de thee die gedronken word. De persoon die de thee maakt moet nogal enorm veel
handelingen verrichten voordat de thee gedroken word. Ik zal ze niet allemaal gaan uitleggen maar ik zal je wel
een paar voorbeelden geven zodat je het een beetje begrijpt. Je moet dus als je de kamer in loop met je rechter voet
binnenkomen en dan met 7 stappen naar voren lopen en dan gaan zitten, daarna moet je alle dingetjes die je nodig hebt zoals
de potjes en doekjes etc. op een exacte plek neerzetten wat dus erg belangrijk is. Daarna moet je alles schoonmaken,
als je dat gedaan hebt kan je beginnen om de thee te gaan maken. Elke handeling is dus ingestudeerd. Het is een soort vorm
van het zenboeddhisme als ik het goed heb. Ik vind het niet zo leuk als besketbal maar ik vind het zeker wel een interresant
iets om mee te maken :)

Vorige week vroeg mijn buddy die gelovig is of ik een keer mee wou gaan naar de kerk, ik zei dat ik wel mee zou gaan maar
dan alleen voor de ervaring aangezien ik dus niet gelovig ben en dat vond hij goed. Toen wij er eenmaal waren was het
niet precies wat ik in me hoofd had:P Ik had in me hoofd zo'n enorm mooie kerk die je op televisie altijd ziet maar
het was gewoon een zaal met stoelen en een podiumpje in principe, in ieder geval, ik was in het begin nogal verbaast omdat
iedereen mijn hand schudden terwijl ik nou juist zo gewend was om te buigen! Maar het is dus blijkbaar een normaal iets om
te doen in de kerk. In het begin zat iedereen gewoon en vertelde de priester of hoe die persoon dan ook mag heten
een heel verhaal (in het Japans dus) van ongeveer een uur lang, waarbij ik volgens mij een paar keer in slaap was gevallen
aangezien het vroeg in de ochtend was en het was nogal laat geworden de avond ervoor. Maar ik zag een andere ouwe vent ook
slapen dus hopelijk viel ik niet zo op.. Toen het klaar was moesten ik en mijn buddy opeens 2 mannen volgen naar een kamer
om te praten. Ik kwam er al snel achter waarvoor het was.. Ze wouden dat ik dus ook een gelovige werd..
Ik kreeg nogal veel vragen naar me toe geschoten over hoe ik over het leven dacht etc.
Maar ik denk dat ik wel heb laten merken dat ik niet gelovig ben, of dat hoop ik tenminste want ik denk niet dat
ik dus nog eens naar de kerk zal gaan xD Iedereen in de kerk was wel erg aardig trouwens!

Nu wat voor mij het leukste was, Universal Studios Japan!
De hele school ging ernaar toe dus het was een hele onderneming met veel bussen etc :) Iedereen droeg trouwens hun eigen
kleren en niet hun schoolkleding dus ik zag voor de eerste keer hoe sommige van mijn klasgenoten en andere eruit zagen in
hun eigen kleding! We kwamen aan bij Usj zo rond 11 uur, en ik was samen met 2 andere japanse jongens. Het begin verliep nogal
problematisch omdat ze mijn ticket niet konden vinden dus ik moest daar eerst eventjes op wachten, uiteindelijk werd het voor me betaald
en na een tijdje te hebben lopen wachten in de rij kon ik eindelijk naar binnen. Maar toen opeens aangezien ik niet al
lang genoeg had gewacht, had opeens 1 van die japanse jongens zijn ticket kwijtgeraakt, dus ik en nog iemand waren al binnen
maar hij nog niet. Dus toen hebben wij nog eens lopen wachten tot hij eindelijk naar binnen kon. Het was vervelend maar
we waren uiteindelijk alle 3 in Usj :) Eerst gingen we in 'The Amazing Spiderman' wat ongelofelijk leuk was. En daarna
zei ik dat ik in de grote achtbaan wou maar het bleek dat geen van die 2 jongens dat durfden en om alleen te gaan
is ook niks aan. Maar toen op dat punt kwam ik gelukkig een meisje uit me klas tegen en vroeg of ze met mij wou gaan of iemand kende
die mee wou, dus ze belde iemand uit me klas en vroeg of ze kon komen. En toen opeens kwamen er 3 andere meisjes uit me
klas aangerend en 1 van hun wou wel met me mee, dus toen zijn we met z'n twee in de achtbaan gegaan en het was fantastisch:P
Toen we uit de achtbaan kwamen besloten die meiden dat het beter was als ik met hun mee ging dan met die 2 jongens aangezien
die 2 jongens heel veel attracties niet in durfde te gaan en ik wel. Dus ik heb het grootste gedeelte van de dag met 3
andere meisjes besteed en ik had het enorm naar mijn zin :) We zijn zo'n beetje in elke attractie geweest!
Ik denk dat mijn dag in Usj de beste dag tot nu toe in Japan is :) en ik zou er erg graag nog een keer naartoe willen! o.o
Ik heb ook wat foto's kunnen maken zoals ik beloofd had!:)

Zozo, Ik hoop dat dat weer genoeg tekst is.

Tot het volgende verslag!

  • 17 November 2012 - 13:05

    Janine:

    Leuk verhaal weer Mees!!!!
    Groetjes, Janine

  • 17 November 2012 - 13:08

    Janine:

    O, en ook leuke foto's! Maar waarom op elke foto het V-teken? Is dat mode?... Ciao! Janine

  • 18 November 2012 - 13:35

    Irene Pieters:

    He, hallo,lieve schat,

    Wat een onzettende leuke berichten van jou, ik lig elke keer in een deuk.
    Wist niet dat je zo'n schrijverstalent was! En wat sta je goed op de foto's zeg!
    Je bent op een of andere manier erg verandert, je kijkt sexy uit je ogen.
    We krijgen een heel andere Mees terug.
    Het uitgaansleven in Purmerend krijgt er echt een hunk bij. Meisjes, opgepast. Mees is back in town.
    Hier gaat alles heel goed: je vader en moeder hebben zich verwend met een nieuwe auto en nieuwe kleren. Sam heeft een leuk autootje(dus kunnen jullie gezamenlijk heel Nederland doorcrossen)en hij sport heel veel en ziet er dus ook goed uit.
    Vorige week naar Skyfall geweest en we hebben genoten.
    Als je terug bent gaan we snel gezellig naar de bioscoop!
    Jij bent bang voor lawinegevaar bij eventuele poging tot sneeuwboarden, heb ik vernomen.
    Niet helemaal onterecht, dus je zult alleen moeten gaan.
    Maar ik hoef niet overal bij te zitten met m'n dikke hoofd, toch?
    Verder zie ik er natuurlijk geweldig goed uit en dat is weer mooi meegenomen.
    Geniet lekker van je leven daar en we missen je natuurlijk wel!
    Maar het duurt nu niet lang meer en dan zien we je in levende lijve.
    Zorg goed voor jezelf en de groetjes aan alle vriendinnen.

    Bye,bye!
    Irene

  • 18 November 2012 - 17:40

    Otto En Els Falkeisen:

    Dank voor het leuke verslag en de foto's. We blijven meegenieten. groet.

  • 28 November 2012 - 16:57

    Marjan Quee:

    hallo mees laat even wat van me horen.
    wat heb je het leuk daar.
    en wat een leuken fotos .nouw ik wacht op je volgende verslag groetjes,marjan en het gaat je goed hoor



























    t















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan

Uitwisseling

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2013

Terug in Nederland

23 December 2012

Speeches, speeches en nog eens TOEKOMSTVOORUITGANG

17 November 2012

Universal Studios Japan!

01 November 2012

Hisashiburi!

03 Oktober 2012

Week 6
Mees

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 11575

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Japan

Landen bezocht: