Week 2 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Mees Pieters - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Mees

30 Augustus 2012 | Japan, Osaka

Hallo !

Ik heb een lange tijd geen toegang tot het internet gehad dus sorry voor dit misschien late tweede verslag x)

De reis naar Japan verliep super, het was allemaal veel makkelijker dan ik dacht dus daar was ik enorm blij mee. Ik heb zelfs in de vlucht van London naar Japan een gesprek gehad met een enorm aardig Chinees meisje die in Tokyo werkt en zelfs haar telefoon nummer/e-mail mogen ontvangen! :O

Tot nu toe verloopt alles enorm goed! Ik zat de eerste 5 +/- dagen in een oriëntatie kamp in Tokyo! Iedereen was daar erg aardig en ik heb daar extra Japanse les gehad, wat Origami gedaan, Japanse film gekeken en veel uitleg over hoe je je moet gedragen in het gezin want dat bleek soms nogal moeilijk te zijn ookal heb ik tot nu toe nog geen problemen.

Het hoogtepunt van deze oriëntatie kamp was voor mij toch wel het badhuis, er was geen enkele privé douche of wat dan ook. Dus ik moest naakt tussen een hoop Japanners douchen! als enige blanke... 5 keer.. Niet al te comfortabel! Maar ik heb het overleefd en ben weer een ervaring rijker volgens mij :I

Ik heb op zaterdag mijn gastgezin mogen ontmoeten, volgens mij heb ik het niet beter kunnen treffen.. Mijn gastmoeder is echt ongelofelijk aardig en maakt enorm lekker eten en ik zeg dus ook 'Oishii!' bij zo'n beetje alles was ik eet. Mijn gast broer van 17 is is ook super aardig en is volgens mij nogal aan de populaire kant dus er komen vaak vrienden van hem thuis. Alleen heb ik moeite om mee te praten want ik begrijp er geen zak van, dus ik glimlach soms ff uit het niets en dan is alles goed. Ook als ik en mijn gastmoeder proberen te communiceren begrijpen we er soms alletwee niks van en dan moeten we allebei lachen. Dus gezellig is het wel :)

Het huis bevalt me ook enorm, ik heb mijn eigen kamer en ik mag doen wat ik wil ! Alleen ga ik meestal in mijn vrije tijd Kumon maken ( Japans Huiswerk) of beneden zitten en Japanse televisie kijken, ik weet soms alleen niet wat ik zie... En ik begrijp er natuurlijk ook niks van. Ik hoop alleen dat ik misschien iets van de Japanse taal kan leren hierdoor!

Ik ben nu 4 keer naar school geweest en het bevalt me enorm! Voor het eerst in me leven bevalt een school me :3 Ben al een paar keer helemaal omringd geweest door Japanse meiden, alleen begrijp ik niet wat ze zeggen.. Wel leuk om mee te maken! Ook als ik met een meisje 1 op 1 praat in de klas zie ik andere meiden constant fluisteren en naar me kijken.. nogal irritant als je een gesprek probeert te voeren met een leuk meisje! D: De lessen zelf begrijp ik natuurlijk totaal niet en ik hoef ook niet veel uit te voeren.. Op zich is het redelijk hetzelfde als in Nederland in dat gebied, in Nederland lijkt het soms ook of ze Japans spreken dus het is niet nieuw voor mij.


OK, dat was 'm. Ik hoop u hiermee goed te hebben geïnformeerd over mijn avontuur.


(Het bevalt me dus allemaal erg goed in ieder geval :) )

Tot het volgende verslag!

Mees.






  • 31 Augustus 2012 - 10:10

    Janine:

    Hallo Mees,
    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven! Afgelopen dinsdag was je moeder even bij ons en heeft gezellig meegegeten. Heb toen al het verhaal gehoord over het badhuis. Jeetjemina, wat een toestand, maar ja.... wat maakt het allemaal uit. Het was neem ik aan wel alleen met jongens?!.... Anders lijkt het me toch een toestand met al die pubers bij elkaar, haha....
    Fijn dat je het zo getroffen hebt met het gezin. Je gaat vast een woordje Japans leren spreken. Ben ik van overtuigd.... Zeker als je daar zoveel maanden door gaat brengen. En roep maar veel Oishii! Enig!
    Veel plezier daar Mees en blijf vooral schrijven!

    Ari is op dit moment weer onderweg vanuit Nw Zeeland naar Nederland. Gaat er weer 2 dagen over doen. Zondagochtend komt hij weer terug. En hij mag dinsdag weer naar school!.... Oei, zal wel even tegenvallen.


    Veel groeten van ons allemaal!
    Janine

  • 01 September 2012 - 04:41

    Karin Falkeisen:

    Jeetje Meespieters, wat n ongelofelijk enthousiast verslag van uw avontuur. Is er voor mij ook nog n kamer vrij of ben ik daar te oud voor? Hilarische situatie in dat badhuis, je kreeg t dus meteen voor je kiezen. Ook dat went! Fijn dat je er zo van geniet, en zo'n overdosis aandacht van de dames is ook niet verkeerd. Zijn er nog meer blanke broeders en zusters of anderszins niet_Japanners of ben jij de enige allochtoon?
    Wordt vervolgd en kusje van je tante Karin!

  • 01 September 2012 - 13:17

    Otto En Els Falkeisen:

    Wat een leuk verslag. We genieten met je mee en zien uit naar het volgende verhaal.

  • 02 September 2012 - 19:15

    Maarten Oosterhof:

    He meesie,

    Ik ben blij dat het goed met je gaat! Je verslagen zijn goed omschreven en zo kunnen we een beetje met je mee leven. Goed om te horen dat je met de Japanse meiden aan het flirten bent.
    Ga door waar je mee bezig bent want het klink allemaal positief.

    Vergeet geen foto's te maken en ga door met je blog!!!!!


  • 04 September 2012 - 15:57

    Gert-jan (YFU):

    .. pssst.. niet alles vertellen hoor!!!!!
    veel plezier
    gr
    GJ

  • 07 September 2012 - 13:52

    Mees Pieters:

    Aan: Janine

    Het waren alleen jongens ja, maar voornamelijk volwassenen mannen. Dus ik viel totaal niet op :)
    Leuk te horen dat Ari naar Nw Zeeland ging, Ik hoop dat hij het net zo naar zijn zin had als ik nu heb.

    Aan Karin:

    Het is soms al druk genoeg dus ik zal maar zeggen dat er geen kamer vrij is! In mijn klas zit 1 Spaans meisje maar die kan maar een ieniemienie klein beetje Engels, dus veel heb ik er niet aan :) Voorderest is er in mijn school nog 1 andere blanke jongen, die de broer van het sSpaanse meisje is. alleen hij zit in een andere gedeelte van het schoolgebouw dus ik ben in principe de enige allochtoon. Ik moet altijd lachen als ik langs een groep kleine kindere fiets en ze naar mij zie staren! Ze zijn het niet gewent :)

    Aan Otto en Els:

    Bedankt!

    Aan Maarten:

    Hmm misschien zijn de Japanse meisjes meer met mij aan het flirten dan ik met hun!:D


    Aan GJ:

    Ik zal mijn best doen!

  • 12 September 2012 - 18:05

    Maarten Oosterhof:

    Deze jongen heeft de smaak te pakken. go get them :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan

Uitwisseling

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2013

Terug in Nederland

23 December 2012

Speeches, speeches en nog eens TOEKOMSTVOORUITGANG

17 November 2012

Universal Studios Japan!

01 November 2012

Hisashiburi!

03 Oktober 2012

Week 6
Mees

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 11581

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Japan

Landen bezocht: